Vytvoreniu PPC kampaní vo vyhľadávacej sieti Google predchádzajú určité činnosti, ktoré majú zhodnotiť, či kampane budú mať prínos. Preto je potrebné dbať na dôkladné analýzy ešte pred samotným spustením kampaní. O aké konkrétne činnosti ide sa dočítate v tomto článku.
Komunikácia s klientom

Klient má svoje požiadavky. Väčšina klientov má detailnú predstavu, ktoré produkty, služby a podstránky, chcú propagovať. Prvotná komunikácia s klientom musí byť naozaj dôkladná. Marketér potrebuje vedieť o biznise svojho klienta čo najviac informácií.
Je potrebné poznať: hlavné konkurenčné výhody, podstránky ktoré budú propagované, typického cieľového zákazníka, obchodnú maržu, maximálny mesačný rozpočet na kampane, najpredávanejšie produkty z minulosti, skúsenosti s reklamnými kampaňami z minulosti, špecifikácie produktov, tie najpodstatnejšie informácie o produktoch.
Čím bude mať marketér konkrétnejšie informácie, tým lepšie pre naplnenie obchodných cieľov zákazníka.
Prieskum trhu
Stáva sa, že informácie inzerenta o trhu sa rozchádzajú s reálnou situáciou. Inzerent chce propagovať určitý produkt, no PPC špecialista pri dôkladnom prieskume trhu zistí, že daný produkt nemá potenciál uplatnenia na trhu.
Môžu nastať situácie:
Na trhu je vysoká konkurencia a konkurenčné výhody už nemusia byť dostatočné. Tu pomôže naozaj detailná analýza konkurencie. Hľadanie drobných rozdielov, ktoré môžu byť rozhodujúce pre zákazníka v jeho rozhodovaní pri nákupe. Koniec koncov, od konkurencie sa vždy dá niečo odkukať.
Kľúčové slová majú nedostatočný objem vyhľadávania. Nato, aby sa reklama vôbec zobrazila v platenej zložke vyhľadávania Google, je potrebné mať minimálne 10 vyhľadávaní do mesiaca na dané kľúčové slovo. Tu môže pomôcť jediná vec – analýza kľúčových slov.

Kvalitnou analýzou kľúčových slov je možné zistiť objem vyhľadávania pre kľúčové slovo v daných mesiacoch, mieru konkurencie a odporúčanú cenu za klik pri PPC kampaní. Cena za klik je len orientačná.
Analýza web stránky
Toto odporúčanie môže dnes znieť ako klišé. V praxi sa stretávame s web stránkami, ktorých usporiadanie je skôr chaotické ako logické. Zákazníkovi netreba klásť polená pod nohy pri jeho prezeraní webu a v konečnom dôsledku pri nákupe.
Je dobré mať na web stránke prehľadné a jednoduché menu spolu s rozumne usporiadanými filtrami, ktoré sú samozrejme funkčné. Veľmi často sa stáva, že ak aj sú filtre na webe, nefungujú tak ako majú, alebo vôbec.
Správnou implementáciou filtrov viete pomôcť zákazníkovi v nákupe, ale aj samotnému PPC špecialistovi. Ten bude mať lepšie možnosti na užšie zacielenie reklamy.
Filtre môžu obsahovať rôzne premenné od farieb, veľkosti a podobne. Výber filtrov záleží od sortimentu tovaru alebo ponúkaných služieb. Filtre by mali nájsť určitú skupinu produktov, ktoré sú svojimi vlastnosťami špecifické.
Možnosť, ako uľahčiť život užívateľovi na webe a tak isto aj prácu PPC špecialistu je vyhľadávanie na webe. Napomôcť môže aj nápoveda hľadaného výrazu alebo priamo s obrázkom produktu.

Pomôcť môže kvalitná UX analýza web stránky, ktorá odhalí nedostatky webu. Pri tejto analýze sa zisťujú rôzne prekážky v nákupnom procese zákazníka, prvky, ktoré je potrebne doplniť, alebo odstrániť.
Návrh štruktúry kampaní
Kampane musia mať hlavu a pätu, hlavne z dôvodu, aby každá jedná kampaň bola zameraná na určitý ciel, kategóriu, podkategóriu alebo určitú skupinu produktov/služieb. Pri štruktúre kampaní je treba dbať na prehľadnosť.
Prehľadnosť pomôže pri orientácií sa v účte, pri samotnej optimalizácií a zmenám v účte Adwords.
Pri návrhu štruktúry kampaní vychádza PPC špecialista: z potrieb klienta, analýzy trhu, štruktúry web stránky, určeného rozpočtu.
Aké metriky budú vyhodnocované
Vyhodnocovanie metrík úzko súvisí s obchodným cieľom.
Sledovanými metrikami môžu byť: dokončená transakcia, návšteva podstránky, pobudnutie na stránke určitý čas, stiahnuté materiály z webu, odoslanie kontaktného formulára, preskrolovanie sa do určitej časti webu a ďalšie špecifické ciele.
Čo prinesie klientovi kvalitná analýza ešte pred spustením kampaní?
Klient si môže byť istý, že jeho kampane sú vytvárané na základe kvalitných dát a sú vytvorené na základe reálnej situácie na trhu. Pri kombinácií potrieb klienta a stavu na trhu vzniknú reklamné kampane, ktoré môžu priniesť zaujímavý zisk, možno aj nad očakávania.
Ak chcete, aby vaše reklamné kampane dostali kvalitnú analýzu ešte pred spustením a následnú odbornú starostlivosť počas trvania kapaní, tak si vyžiadajte bezplatnú konzultáciu. Táto konzultácia je nezáväzná a neviaže vás k ničomu.
Využite bezplatnú konzultáciu.
